Hjälp-Översikt

Frågor om spelfel

  1. Spelet laddades inte. Vad händer med mitt inträde?
  2. Vad händer om förbindelsen till GameDuell avbryts under en duell?
  3. Jag har avslutat en duell. Nu visar resultatet 0 poäng. Vad har hänt?
  4. Mitt duellinträde betalades tillbaka. Varför?
  5. "En annan spelare hann före dig." Vad betyder det?
  6. Jag har upptäckt ett fel i spelet. Hur informerar jag GameDuell?
  1. Spelet laddades inte. Vad händer med mitt inträde?

    Händer detta betalas ditt inträde automatiskt tillbaka till dig. Du kan se dessa annulleringar i ditt kontoutdrag. Logga in på kontot och klicka "Mitt GameDuell". Under "Kontoutdrag" kan du sedan se dina kontotransaktioner för olika tidsperioder.

    Vänligen notera: detta kan dröja upp till 48 timmar.

  2. Vad händer om förbindelsen till GameDuell avbryts under en duell?

    Spelet har laddats fullständigt, duellen startat och medan du spelar bryts plötsligt förbindelsen till GameDuell. Vi skiljer mellan två olika fall:

    • Tills dess att resultatet skall beräknas har förbindelsen kunnat återställas. Ditt resultat kan utan problem uträknas.
    • Tills dess att resultatet skall beräknas har förbindelsen inte kunnat återställas. Ditt resultat blir då 0 poäng. I detta fall dras ditt inträde och duellen annulleras ej, eftersom det inte går att skilja mellan ett tekniskt problem och ett avsiktligt avbrott, t.ex. om du stängt webbläsaren (browsern).
  3. Jag har avslutat en duell. Nu visar resultatet 0 poäng. Vad har hänt?

    Detta kan bero på följande orsaker:

    • Du lyckades inte få någon poäng i spelet.
    • Du startade spelet, men innan spelet var färdigt bröts förbindelsen. Antingen stängde du fönstret eller så ligger ett tekniskt problem bakom. I detta fall dras ditt inträde och duellen annulleras ej eftersom det inte går att skilja mellan ett tekniskt problem och ett avsiktligt avbrott, t.ex. om du stängt webbläsaren (browsern).
  4. Mitt duellinträde betalades tillbaka. Varför?

    Ditt inträde dras från ditt spelarkonto så snart du startat en duell. I enstaka fall återbetalas inträdet - t.ex. när:

    • spelet inte laddades korrekt.
    • du inte tryckt på startknappen eller spelet inte startades automatiskt.
    • en annan spelare valde duellen före dig.
    • tiden för duellen har gått ut innan nödvändigt antal motståndare har hittats.

    I dessa fall betalas inträdet för spelet automatiskt tillbaka. Du kan se dessa annulleringar i ditt kontoutdrag. Logga in på spelarkontot och klicka "Mitt GameDuell". Under "Kontoutdrag" kan du sedan se dina kontotransaktioner för olika tidsperioder.

    Vänligen notera: detta kan dröja upp till 48 timmar.

  5. "En annan spelare hann före dig." Vad betyder det?

    Du har samtidigt som en annan spelare valt samma duell - men den andra spelaren var en bråkdels sekund före. I det här fallet dras inget inträde av från dig. Välj istället en annan duell eller öppna själv en ny.

  6. Jag har upptäckt ett fel i spelet. Hur informerar jag GameDuell?

    Om du upptäcker ett fel - meddela oss! Skicka oss ett
    e-postmeddelande. Tack!